keluarga bahagia, lot parking punya angkara

Salam Jumaat yang berkat buat semua,

Apabila membeli rumah dari pemaju yang dalam pembinaan, adalah perkara biasa pemaju menawarkan satu atau dua lot parking percuma.
Dua lot adalah  lebih baik dari satu.
Sebab biasanya satu keluarga memang ada sekurang-kurangnya dua buah kereta.
Satu untuk suami, satu untuk isteri.
Kalau rumah yang disewakan kepada orang bujang, silap-silap 5 orang penyewa, 5 keretanya.

Sepatutnya bilangan dan kedudukan parking lot akan dinyatakan dengan jelas di dalam surat perjanjian jual beli.
Mana satu lot parking kita.
Jadi, bila kita jual rumah tersebut, kita jual sekali dengan lot parking tersebut.

Lot parking ni ada keluasan tertentu supaya boleh muat kenderaan penumpang yang biasa

Tapi baru-baru ini saya jumpa beberapa lot parking sebegini
selang satu lot dengan lot parking saya di Alam Idaman



Saya rasa bersimpati pada tuan rumah yang mendapat parking lot sebegini.
sebab boleh muat kancil, viva, kelisa, i10 atau kereta seumpamanya je ni

kemudian saya terfikir, adakah memang dalam s&p dia ada tertera sebegini

lalu saya saya semak s&p saya.


Memang jelas dalam s&p pun dah ditunjukkan saiz parkingnya tak penuh.
dan pembeli ni dah pun tandatangan s&p ni.
Aduhai... bagaimana ya?

Kena pakai kancil seumur hidup ke?
memang betul hidup berjimat cermat lah sebegini :)

Lagi satu, lot parking ini menekankan konsep hidup aman tenteram dan muafakat

kenapa saya katakan begitu?

cuba tengok dalam s&p tu semula
2 parking lot bagi setiap unit diletakkan rapat-rapat dan bersambung
maknanya satu kereta diletakkan di belakang kereta kedua
dan selagi kereta kedua tak keluar, kereta pertama tak boleh keluar

Kalau yang duduk ni suami isteri yang aman damai, mungkin tiada masalah
kalau masa tu sedang bergaduh?
si isteri dapat tahu si suami main kayu tiga
dan si suami pula letakkan kereta di lot belakang
haaaa.. berkaratlah kereta si suami tu!

ataupun jika yang tinggal adalah penyewa yang jenis buat 'hal ko, hal aku'
tuan punya kereta belakang balik kampung dan tinggalkan keretanya di lot depan
merana lah tuan punya kereta belakang

jadi, demi lot parking
elok sangatlah jika hidup aman damai dan berjiat cermat ya
Share:
Catat Ulasan

Disclaimer

This blog is for information and experience sharing. The authors are not responsible for any loss or damages caused by the manipulation and application of information obtained from the blog.

Facebook

Popular Posts

Translate Blog

Highlight

Mentari Court below market untuk dijual

Tiga tahun lepas, seorang kawan saya pernah bertanya potensi Mentari Court. Masa tu harga jual di sana dalam 180k. Saya katakan, bole...

Blog Archive

Real Estate Bloggers

Arkib Blog