sambung alkisah seorang kontraktor

sajer nak bagitau status terkini rumah yang saya kena sambung kerja membaiki sendiri aritu

kerja mengecat dinding dah siap khamis malam jumaat tu juga
pasang kipas dan lampu baru dah siap jumaat
sabtu pula pasang rel langsir dan ganti tombol






yang belum buat adalah order pintu baru dan cat semua pintu
dan yg paling penting, sampah buangan pemasangan tiles masih ada di balkoni


saya dah panggil satu syarikat yang uruskan pelupusan sampah sebegini
hampeh,. rupanya rm160 je bayarannya
dia letak dulu tong sampah besi tu, esok baru dia ambil
konraktor hampeh tu kelentong saya sebelum ni, katanya tong sampah besi tu rm250 kalau dier datang dan nak blah time2 tu jugak
maknanya tong sampai, angkut sampah dan terus dia bawak
tapi kalau yang tinggal semalaman, harganya rm300

hampeh.. penipu betul.
nasib baik projek dgn dia ni tergendala dan saya baru bayar setakat pasang jubin je

sekarang ni saya dah 2 kali dpt panggilan telefon dari pekerja dia yang pasang jubin tu
katanya en hakim tak bayar satu sen pun kat dier
en hakim bagi nombor handphone saya, suruh dia mintak dari saya

ntah ye tak, saya tak tahu
tapi kalau betul, maknanya en hakim dah makan duit atas angin senang2... wuhooooo

lagu ini untuk saya tujukan untuk kita semua
Itu Ini Begitu Begini oleh Mirwana dan Altimet
semoga liriknya memberi iktibar kepada kita

 
Share:
Catat Ulasan

Disclaimer

This blog is for information and experience sharing. The authors are not responsible for any loss or damages caused by the manipulation and application of information obtained from the blog.

Facebook

Popular Posts

Translate Blog

Highlight

Mentari Court below market untuk dijual

Tiga tahun lepas, seorang kawan saya pernah bertanya potensi Mentari Court. Masa tu harga jual di sana dalam 180k. Saya katakan, bole...

Blog Archive

Real Estate Bloggers

Arkib Blog