Disclaimer

This blog is for information and experience sharing. The authors are not responsible for any loss or damages caused by the manipulation and application of information obtained from the blog.

sambung alkisah seorang kontraktor

24 Februari 2012

sajer nak bagitau status terkini rumah yang saya kena sambung kerja membaiki sendiri aritu

kerja mengecat dinding dah siap khamis malam jumaat tu juga
pasang kipas dan lampu baru dah siap jumaat
sabtu pula pasang rel langsir dan ganti tombol






yang belum buat adalah order pintu baru dan cat semua pintu
dan yg paling penting, sampah buangan pemasangan tiles masih ada di balkoni


saya dah panggil satu syarikat yang uruskan pelupusan sampah sebegini
hampeh,. rupanya rm160 je bayarannya
dia letak dulu tong sampah besi tu, esok baru dia ambil
konraktor hampeh tu kelentong saya sebelum ni, katanya tong sampah besi tu rm250 kalau dier datang dan nak blah time2 tu jugak
maknanya tong sampai, angkut sampah dan terus dia bawak
tapi kalau yang tinggal semalaman, harganya rm300

hampeh.. penipu betul.
nasib baik projek dgn dia ni tergendala dan saya baru bayar setakat pasang jubin je

sekarang ni saya dah 2 kali dpt panggilan telefon dari pekerja dia yang pasang jubin tu
katanya en hakim tak bayar satu sen pun kat dier
en hakim bagi nombor handphone saya, suruh dia mintak dari saya

ntah ye tak, saya tak tahu
tapi kalau betul, maknanya en hakim dah makan duit atas angin senang2... wuhooooo

lagu ini untuk saya tujukan untuk kita semua
Itu Ini Begitu Begini oleh Mirwana dan Altimet
semoga liriknya memberi iktibar kepada kita

 

4 ulasan:

marina@chan 24 Februari 2012 11:46 PTG  

la..keciann yer diaorg...aper reaksi diaorg bila dpt tahu yg ko dah bayar untuk pemasangan jubin?

rohaniah noor 26 Februari 2012 7:09 PTG  

dier tetap mintak gak duit dari aku.. hahahaha

kucai 20 Mac 2012 8:58 PG  

cik, mana nk dpt kontek sykt pelupusan tu ya..

rohaniah noor 22 Mac 2012 9:06 PG  

kucai, saya salin je no telefon yg ada kat tong-tong sampah besi kat tepi rumah2 yg sedang diubahsuai. cuba tgk di sekitar ada. mesti ada

Catat Ulasan

Ada komen atau pendapat? mari kongsikan...

Calculator

the blogger

Foto Saya

she is a property blogger, a property investor and a property investment coach. She got a degree in IT from UTP and degree of legal studies from UiTM. Her aims are to be a self-made millionaire, open her own legal firm, achieve financial freedom, help those abused or unfortunate women and child and to love all creatures in this world, especially cute cats and greeny turtles.

Credits

The photo in the banner is provided by FreeDigitalPhotos.net

Copyright

Copyright © Propertywaltz.com. All rights reserved

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP