jangan guna aircond ni

saya belajar dari kesilapan
memang banyak cuba dan silap (trial and error) yang berlaku dalam hidup saya

masa kecik dulu selalu cuba dan silap buat biskut raya
yang paling tak lupa, tersilap masa mula2 buat biskut batik jawa
ada ke saya, kakak dan adik boleh blur macamana nak buat lepas kami campurkan bahan dlm kuali
resepi tu tak bgtau yang kami kena masukkan dalam bekas dan tekan mcm nasi himpit (kami panggil nasi kapit)

blur punya pasal, kami pergi tumbuk dlm lesung batu bahan2 yang dah digaul tu dan cetak guna pencetak kuih
dah biskut batik jawa jadi mcm cookies biasa.. adehhh

ok, saya dah melencong

apa yang saya nak kongsi hari ni adalah cuba dan silap saya dalam memilih jenama dan model air-cond
biasalah kita kan nak jimatkan kos
kita akan pilih alat elektrik yang ok tapi dengan kos yang paling murah

masa nak pasang aircond untuk rumah sewa saya, saya bertanya kepada kontraktor air-cond
nak yang murah tapi ok
mereka cadangkan beberapa jenama iaitu haier atau daikin
saya pun pilih haier
sebab siap pasang baru dalam rm800 - 850 bergantung pada jarak split unit dan compressor
semua sekali ada dalam 4 unit air-cond yang baru yang saya pasang

rupanya air-cond ni tak berapa sejuk la
patut la penyewa saya suka komplen air-cond tak sejuk
saya ingat sebab gas dah kurang atau sebab kotor
saya pun hantar la technician air-cond untuk servis

rupanya memang dia tak cukup sejuk!
sejuk setakat ala-ala ada je
walaupun remote dah tunjuk 16 darjah celcius
walaupun baru lepas servis pun, dia sejuk tahap mcmtu je...

jadi kesimpulan saya nak kongsi di sini
JANGAN BELI AIR-COND INI---> JENAMA HAIER
huhuhuhu...



Share:
Catat Ulasan

Disclaimer

This blog is for information and experience sharing. The authors are not responsible for any loss or damages caused by the manipulation and application of information obtained from the blog.

Facebook

Popular Posts

Translate Blog

Highlight

Mentari Court below market untuk dijual

Tiga tahun lepas, seorang kawan saya pernah bertanya potensi Mentari Court. Masa tu harga jual di sana dalam 180k. Saya katakan, bole...

Blog Archive

Real Estate Bloggers

Arkib Blog