Jangan bagitau bakal boifren

Pagi ini saya terbaca tulisan Dr Azizul di facebooknya.

Boleh rujuk pada screenshot ni.





Jadi saya nak mengulas sedikit mengenai hal ini. Boleh kan..

1) Perempuan kena beli rumah sebelum berkahwin. Itu untuk masa depan. Tapi jangan beritahu boifren atau balak yang nak mengorat.

2) Rumah untuk duduk, beli flat je. Kalau rumah landed atau kondo, itu kita sewakan atau untuk jual balik.

3) Suami tetap kena sediakan rumah untuk keluarga biarpun berkahwin dengan perempuan yang dah beli rumah. Menyewa pun tak apa.

4) Itu sebab perempuan duduk rumah flat atau rumah paling kecik yang dia beli. Kalau duduk rumah besar yang mereka beli sendiri, nanti suami kata, "rumah ayang dah selesa. Kita duduk sini je la ya..".

Oh.. No no no.


Share:
Catat Ulasan

Disclaimer

This blog is for information and experience sharing. The authors are not responsible for any loss or damages caused by the manipulation and application of information obtained from the blog.

Facebook

Popular Posts

Translate Blog

Highlight

Mentari Court below market untuk dijual

Tiga tahun lepas, seorang kawan saya pernah bertanya potensi Mentari Court. Masa tu harga jual di sana dalam 180k. Saya katakan, bole...

Blog Archive

Real Estate Bloggers

Arkib Blog