Sembang buku suara serak

Batuk pun banyak bercakap juga.

Haah.. ikutkan saya batuk hari ni.
Suara pun dah serak dan tak berapa nak keluar.
Tapi dah janji kan nak buat sesi sembang santai buku hari ni.
Jadi, takde hal punya.



Alhamdulillah sesi Gelanggang Oakheart #8 mengenai buku Beli Rumah Kababoom! tadi dah pun berjalan dengan baik.
Sesi berlangsung di Kafe Buku Oakheart (KABO) di seksyen 15 Bandar Baru Bangi.

Sebenarnya meskipun ini sesi sembang buku Kababoom ni, soalan yang ditanya dan dibincangkan tidak terhad kepada apa yang ada dalam buku je.
Ada yang bertanya soalan advanced tadi, seperti berkaitan dengan kaveat, kelayakan pinjaman buat orang yang bekerja sendiri, pewarisan dan motivasi pelabur.

Bagi saya, saya cuba jawab sebaik mungkin setakat pengetahuan saya.

Kalau kawan-kawan nak tahu, Legasi Oakheart la yang buat kerja-kerja editing, prufreading dan design layout buku ini.
Sampai merah-merah mata Hafiz dan Farahin bersengkang mata untuk buku ni.
Ada beberapa ketika, saya join sama tahan mata dengan anak mancis kat KABO ni juga.
Demi menyiapkan buku ni.

Taoi kerja-kerja editorial ni adalah job sampingan mereka.
Legasi Oakheart ni sebenarnya penerbit buku dan juga membantu menganjurkan acara/ latihan dan merupakan pengedar buku.
Habis serata ceruk mereka masuk untuk buat jualan buku,
Banyak juga penulisan kreatif yang mereka terbitkan.
Untuk buku Beli Rumah Kababoom! ni, Legasi Oakheart adalah salah satu pengedarnya.



Power power!

Bila saya umumkan mencari penaja venue untuk sesi Sembang Buku atau roadshow buku ni, laju habis Hafiz tawarkan KABO sebagai tempat.
Saya apa lagi, bagai orang mengantuk dihulur bantal lah.
hehehe

Kalau kawan-kawan nak dapatkan perkhidmatan editorial buku, nak menulis karya fiksyen dan non-fiksyen atau apa juga yang Legasi Oakheart tawarkan, hubungi Hafiz Latiff untuk harga terbaik dan maklumat lanjut.
Bagitau dia, korang pembaca buku Beli Rumah Kababoom! dan Rohaniah Noor yang rekemen.
hehehe...

Apa pun, sesi hari ni berjalan lancar meskipun suara saya kurang merdu.
Terima kasih juga kepada Legasi Oakheart yang menganjurkan dan menaja venue dan sediakan kopi percuma.
Terima kasih kepada kawan-kawan yang hadir tadi.

Sebenarnya ini sesi kedua dalam siri roadshow buku ni.
Sesi pertama semasa sesi Bedah Buku di Pusat Sumber Bahagian Sukan, MOE.
Nanti saya kongsikan dalam entri seterusnya ya.

Insya Allah... saya harap akan ada lebih banyak lagi sesi seumpama ini di masa depan.
Ada rezeki, kita jumpa lagi.
Harapnya masa tu saya dah tak batuk dan suara kembali merdu.
Ehem...


0