Hari-hari telan kopi kelulut dan susu kambing Arfah

Saya sebenarnya sangat bangga bila nama ibu saya diangkat menjadi jenama produk kesihatan.
Bukan perasan.. tapi memang betul.


Bermula dari mesyuarat kecilan di rumah, membawa kepada pengeluaran sampel produk yang pertama hinggalah ke produksi pengeluaran yang pertama. Maka keluarlah Kopi Kelulut Arfah.

Kopi Kelulut Arfah ini merupakan kopi dengan gabungan 12 jenis herba iaitu
Propolis kelulutHabbatus sauda, Kurma, Halia, Ginseng, Halba, Buah tunjuk langit, Buah goji, Buah pala, Kunyit,  Teh hijau dan Kayu manis.

Kelulut ni madu yang istimewa sebab ia lebah yang lebih kecil, tidak menggigit dan menghisap debunga yang berada di kawasan lebih dalam. Jadi khasiatnya lebih berbanding madu lebah biasa.



Sekarang ni, bukan hanya kopi kelulut. Tapi dah ada pula Susu Kambing Arfah, Susu Kambing dengan kolagen, Susu Unta Arfah dan Susu Kuda Arfah pun ada. 
ahaa.. jangan main-main ha...

Susu kambing ni walaupun namanya kambing, tapi tak berbau. Ada rasa strawberi sikit. Jadi memang sedap diminum. Antara khasiat susu kambing adalah merawat luka dalam badan, memberi bekalan kalsium dan minuman sunnah Rasulullah memang susu kambing. Bagus juga untuk pererdaran darah dan elakkan bayi dari kuning.

Kalau nak cantikkan badan, boleh minum susu kambing yang ada kolagen tu. Boleh licinkan kulit, memutihkan dan kasi kulit gebu. woww..

Yang diet dan nak kurangkan pemgambilan lemak, boleh ambil susu unta. Sebab dia rendah lemak. Lagipun ia cepat mencuci usus dan sesuai untuk mereka yang ada sakit athma. 



Susu kuda pula lebih kepada menstabilkan hormon, anti-kanser dan meningkatkan kadar motabolisme badan.

Pengalaman saya sendiri, setiap kali saya travel ke luar negara, saya pasti akan bawa kopi kelulut beberapa paket. Sarapan dengan kopi kelulut dan maggie dan cukup memberi saya tenaga. Yelah.. biasanya makan maggie ni kenyang sekejap je. Tapi bila ambik kopi kelulut, tak lunch sampai jam 4 petang pun badan masih segar.


Itu yang saya alami semasa di Myanmar, Vietnam dan Laos baru-baru ni. Masa kat Veng Vieng, Laos, dah jam 6.30 petang baru lunch + dinner. Jadi apa tu? Lunner?

Jadi, kalau nak kuat bertenaga ibarat pengembara yang payah jumpa makanan halal, boleh la main klik-klik DI SINI dan DI SINI.

Yosh!


0