Baju kurung untuk raya

Disclaimer

This blog is for information and experience sharing. The authors are not responsible for any loss or damages caused by the manipulation and application of information obtained from the blog.

esok BERSIH 2.0?

08 Julai 2011

hm.. besok adalah tarikh perhimpunan BERSIH 2.0

ada dengar khabar pengangkutan awam akan ditutup.
LRT, monorel, komuter ada yg akan ditutup.
malah perhentian, puduraya dan pekeliling pun mungkin ditutup dan operasinya dipindahkan ke hentian bas jalan duta atau terminal bs selatan.
permit bas tambahan juga dah dibekukan.

hm.. bunyi macam dah nak darurat.
nampaknya keputusan kami menunda seminar property & co satu keputusan bijak memandangkan kesukaran pengangkutan ke tempat seminar nanti.
memang ada 6 orang peserta tak mahu ia ditunda.
selebihnya nak kami menundanya ke tarikh lain atau lebih elok kami menundanya.
maaf kepada 6 orang ini.
kami kena mendengar suara majoriti.
pada masa kami set tarikh seminar ni, tarikh bersih belum diwar-warkan lagi
kemudian bila dah dengar pasal tarikh bersih ni pulak, kami tak sangka keadaan akan jadi seteruk yang saya tulis di atas tu.

hm.. masing2 dgn pendapat sendiri berkaitan bersih membersih ni.
tapi jika anda tidak terlibat, seeloknya duduk di rumah sahaja lah ye esok.
bersihkan rumah je la..
cuma pesanan saya, jangan membuat penilaian sesuka hati tanpa kita mengkaji fakta yg sebenarnya dahulu.

enjoy this video

6 ulasan:

wakif 8 Julai 2011 9:57 PG  

kadang2 fakta depan mata pun boleh buat2 tak nampak kalau dah terlalu taksub kepada pihak2 tertentu.

sebagai golongan terpelajar gunalah akal untuk berfikir bukan dok main ikut semborono jer.

eun-yong 8 Julai 2011 10:33 PG  

betul tu wakif. di zaman cyber ni fakta boleh diperoleh dengan mudah. gunakanlah akal kita untuk mengkaji dengan bijak.. jgn gunakan emosi.
sama macam pada waktu kita nak beli rumah juga..

sitiezahim 8 Julai 2011 1:28 PTG  

itulah, kengkadang mereka ni bersikap tak mau campur tangan, tp kemudian menilai tanpa usul periksa..

eun-yong 8 Julai 2011 3:29 PTG  

sitie, bukan takmo campur tangan. takmau ambil tahu.
tak ambil tahu apa yg dah berlaku selama ni. kononnya tak berminat nak ambil tahu hal politik. tp lepas tu tahu pula marah2 hal politik.
kalau tak mahu ambil tahu, tutup mulut, diam dan redha je harga naik ke.. harga turun ke.. tol naik ke.. tol turun ke.. ada penjahat berleluasa takde polis tangkap ke.. jgn komplen. diam.
tu baru betul takmau ambil tahu.

sitiezahim 8 Julai 2011 4:46 PTG  

betul2 lepas ni jangan ada yg komplen pasal minyak naik ye kengkawan...:D

Haruki 8 Julai 2011 6:24 PTG  

Yes, eun-yong, that is what I would do, bersihkan rumah 2moro. Should I "stock-up" on rice, eggs and milk powder for my babies? "As anything can happen?"
Apa kaitan BERSIH dengan isu perkauman?

Catat Ulasan

Ada komen atau pendapat? mari kongsikan...

Calculator

the blogger

Foto Saya

she is a property blogger, a property investor and a property investment coach. She got a degree in IT from UTP and degree of legal studies from UiTM. Her aims are to be a self-made millionaire, open her own legal firm, achieve financial freedom, help those abused or unfortunate women and child and to love all creatures in this world, especially cute cats and greeny turtles.

Credits

The photo in the banner is provided by FreeDigitalPhotos.net

Copyright

Copyright © Propertywaltz.com. All rights reserved

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP