esok BERSIH 2.0?

hm.. besok adalah tarikh perhimpunan BERSIH 2.0

ada dengar khabar pengangkutan awam akan ditutup.
LRT, monorel, komuter ada yg akan ditutup.
malah perhentian, puduraya dan pekeliling pun mungkin ditutup dan operasinya dipindahkan ke hentian bas jalan duta atau terminal bs selatan.
permit bas tambahan juga dah dibekukan.

hm.. bunyi macam dah nak darurat.
nampaknya keputusan kami menunda seminar property & co satu keputusan bijak memandangkan kesukaran pengangkutan ke tempat seminar nanti.
memang ada 6 orang peserta tak mahu ia ditunda.
selebihnya nak kami menundanya ke tarikh lain atau lebih elok kami menundanya.
maaf kepada 6 orang ini.
kami kena mendengar suara majoriti.
pada masa kami set tarikh seminar ni, tarikh bersih belum diwar-warkan lagi
kemudian bila dah dengar pasal tarikh bersih ni pulak, kami tak sangka keadaan akan jadi seteruk yang saya tulis di atas tu.

hm.. masing2 dgn pendapat sendiri berkaitan bersih membersih ni.
tapi jika anda tidak terlibat, seeloknya duduk di rumah sahaja lah ye esok.
bersihkan rumah je la..
cuma pesanan saya, jangan membuat penilaian sesuka hati tanpa kita mengkaji fakta yg sebenarnya dahulu.

enjoy this video

Share:

6 ulasan:

wakif berkata...

kadang2 fakta depan mata pun boleh buat2 tak nampak kalau dah terlalu taksub kepada pihak2 tertentu.

sebagai golongan terpelajar gunalah akal untuk berfikir bukan dok main ikut semborono jer.

eun-yong berkata...

betul tu wakif. di zaman cyber ni fakta boleh diperoleh dengan mudah. gunakanlah akal kita untuk mengkaji dengan bijak.. jgn gunakan emosi.
sama macam pada waktu kita nak beli rumah juga..

sitiezahim berkata...

itulah, kengkadang mereka ni bersikap tak mau campur tangan, tp kemudian menilai tanpa usul periksa..

eun-yong berkata...

sitie, bukan takmo campur tangan. takmau ambil tahu.
tak ambil tahu apa yg dah berlaku selama ni. kononnya tak berminat nak ambil tahu hal politik. tp lepas tu tahu pula marah2 hal politik.
kalau tak mahu ambil tahu, tutup mulut, diam dan redha je harga naik ke.. harga turun ke.. tol naik ke.. tol turun ke.. ada penjahat berleluasa takde polis tangkap ke.. jgn komplen. diam.
tu baru betul takmau ambil tahu.

sitiezahim berkata...

betul2 lepas ni jangan ada yg komplen pasal minyak naik ye kengkawan...:D

Haruki berkata...

Yes, eun-yong, that is what I would do, bersihkan rumah 2moro. Should I "stock-up" on rice, eggs and milk powder for my babies? "As anything can happen?"
Apa kaitan BERSIH dengan isu perkauman?

Disclaimer

This blog is for information and experience sharing. The authors are not responsible for any loss or damages caused by the manipulation and application of information obtained from the blog.

Facebook

Popular Posts

Translate Blog

Highlight

Mentari Court below market untuk dijual

Tiga tahun lepas, seorang kawan saya pernah bertanya potensi Mentari Court. Masa tu harga jual di sana dalam 180k. Saya katakan, bole...

Blog Archive

Real Estate Bloggers

Arkib Blog