Hari ini dalam sejarah


Hari ini merupakan satu sejarah kepada saya
kerana selama lebih 30 tahun saya hidup, tak pernah sekali saya membeli majalah Remaja.
Saya cuma pernah membacanya semasa kakak saya berada di alam remaja dulu sebab dia yang membelinya.
Adakah zaman remaja saya dulu bosan sebab tak membeli Remaja?
Tidak juga.. sebab dulu saya biasa membeli URTV dan Media Hiburan serta komik bersiri Tony Leung.
(wallawehhh.. best giler baca komik Alam Perwira dulu.. kungfu dia superbbbb... )
Tapi sekarang ni cuma 2 je majalah yang saya tak putus beli setiap bulan..
Majalah iProperty dan Property Buyer.. hehehehe


Tapi hari ini saya telah memecahkan rekod ini apabila saya membeli majalah remaja terbaru ini.
Semuanya gara2 gambar saya ada di dalamnya...
betull... tak percaya?
eh tapi bukan lah cerita saya.. cerita kawan saya, Ieja di dalamnya tapi ada terselit gambar ramai2 yang ada muka saya juga dan kawan2 geng yang lain.

Maka dengan munculnya muka saya menempel kat dalam tu, bolehlah dikatakan saya muncul dlm majalah tu kan...
kira ala-ala featuring la..
hahahahaha....

untuk kenang-kenangan, maka saya pun membeli majalah ini untuk disimpan.
sekurang-kurangnya boleh lah saya bercerita dan tunjuk pada anak cucu saya nanti... kalau ada...
kalau takde.. anak cucu sedara pun ok.. :)

sebenarnya saya pernah juga muncul di suratkhabar.. sekali masa saya darjah 1.. saya, adik saya dan jiran2 saya dgn muka letih tunggu Dr mahathir sampai.
tulisan di bawah gambar adalah "wajah mereka yang menanti ketibaan Perdana Menteri Malaysia..)
adik saya siap duduk mencangkung lagi... hahahahaha

kali kedua muncul di surat khabar adalah apabila saya memenangi pertandingan syarahan agama semasa saya di Darjah 5.
Pertandingan antara sekolah-sekolah agama rakyat peringkat negeri Pahang.
Berita Harian.. edisi Timur.
Ingat lagi muka saya dalam gambar tu, giler buruk!

oleh kerana pada masa itu saya sangat gagal bab menyimpan dokumen ni, (rasanya sekarang pun masih gagal lagi cuma ada perubahan la... ) maka kedua2 keratan akhbar ini telah hilang.. sayang kan..
:(

so dah tua2 ni, harapnya saya dapat jaga majalah Remaja ni dengan baik
sebagai kenangan cerita kawan saya dan tentang betapa beliau meminati Kak Francissca Peter.

Tribute untuk kawan2 geng dan kak Bibs yang telah membantu saya brainstorm tagline propetywaltz.com tadi..
Terima kasih juga kepada Otromen kerana kongsikan lagu ini di wall FB saya semasa saya stuck tadi..
kini saya kongsikan pula lagu waltz ini kepada semua pembaca .
Tajuknya Waltz of Beauty.
:)



2